Biserica ideală

Spurgeon: ” Biserica desavarsita se gaseste in cimitir.”

Pastorul.

Cel mai pretios lucru pe care un pastor il poate darui oricarui membru din Biserica este timpul sau si atentia sa. Oricine isi doreste sa poata sta de vorba cu pastorul lui, si sa i se dea atentie, cand vorbeste. O strangere de mana (daca apuca), si un zambet vag nu este de ajuns. Candva pastorii stateau la usa si dadeau mana cu toti cei care ieseau spunandu-le cate un cuvant bun la plecare. Acum unele Biserici avand mii de membri este imposibil de realizat acest lucru. Scuza buna. Prin urmare dragi pastori ar fi un lucru atat de benefic sa acordati mai mult timp celor care va iubesc, va asculta si va respecta, atentia d-voastra ar aduce multa incurajare si nu mai zic cate o vizita pastorala ar fi de mare folos.

Iata o clasificare a pastorilor (fara sa pretind ca sunt eu autorul):

1. Pastorul dictator. Ori faci ce iti spune el, ori te destituie sau te infatiseaza in fata comitetului.

2. Pastorul gradinar. Intotdeauna ofera a doua sansa, dupa ce curata aria, pomul de crengi uscate, mai uda, mai ingrijeste, asteapta inca un an sa vada roadele.

3. Pastorul poet. Acesta nu enunta lucrurile vadit ci doar idei, cum ar recita poezii, iar cei care asculta trebuie sa inteleaga care este ideea poetica centrala si sa actioneze in consecinta.

Musafirii Casei Domnului.

Apare o persoana noua in adunare si cel din fata ii cere sa se identifice: cine este si de unde vine. Unii se simt extrem de jenati sa se ridice in picioare si sa dea raportul: cine, ce, de unde? Poate nu cunoaste pe nimeni, poate a venit din curiozitate, si poate dupa o astfel de inteventie nici nu mai vrea sa vina a doua oara. Ce se practica si era de bun augur era ca se anunta: daca cineva are un cuvant de salut este rugat sa il transmita. Dar nu demascari facute la intamplare. Cel care se prezenta intr-un astfel de context poate ca duminica viitoare nu mai stia nimeni cum il cheama sau ce se intampla cu el.

Daca un usier nu poate oferi un loc in fata unui musafir, sa ii explice, sau sa ii ceara scuze ca de data asta nu va putea sa i se ofere doar un loc in spate. Este ciudat ca uneori sunt banci goale in fata si musafirul este rugat sa ocupe un loc in spate (sa nu deranjeze, pe cine?) Imi aduc aminte cand venea cate o persoana mai cu nume in Biserica, sareau 3, 4 sa ii dea un loc mai in fata. Unii si la Biserica au pile…

Predica.

Nu am sa uit niciodata ca a spus dr. Paul Negrut cu ani in urma. Iata ce a spus: ” Pastorilor, sa nu uitati cu fiecare an care va trece va fi mai greu, si mai greu de predicat.” Se adevereste ceea ce a afirmat domnia sa. Intai din cauza impietririi inimilor. Apoi se ia in calcul daca este bine organizat mesajul, daca are calitatea oratorica scontata, daca nu face prea multe divagatii, daca cunoaste bine Scriptura, daca este cult, si mai cate alte criterii, atunci poate ca este luat in considerare. Pe de alta parte predicatorii care vestejesc pacatele „neamului” se inmultesc fara numar. Predicatorul este chemat sa proclame cuvantul Lui Dumnezeu, sa ofere solutia pentru a-l ridica pe cel care il asculta si de al ajuta sa intre si sa ramana in prezenta Domnului, caci Domnul este Cel care iarta pacatul, care elibereaza, vindeca si umple cu Duhul Sfant.

Darnicia.

Multi daca au un conflict cu pastorul nu mai dau bani la Biserica. Interesant mod de a privi lucrurile. V-ati bucura sa faceti parte dintr-o Biserica unde sa nu fie colecta? Cel care sta in prezenta Domnului de nenumarate ori simte ca trebuie sa aduca o jertfa, din ceea ce are, din bunurile lui, din banii lui. Am participat si la adunari fara colecta. Si erau oameni care intrebau: de ce nu e colecta, eu vreau sa daruiesc pentru lucrarea Domnului. Biblia spune sa nu aduci o fertfa care sa nu te coste. Apoi in NT scrie: cand dai sa dai din toata inima, nu daca dai. Nu e optional, ci importanta e motivatia si starea inimii.

Un american si-a vandut casa, ca pleaca misionar in lume. A luat banii si s-a dus cu ei la pastor si a zis: eu dau banii acestia la Biserica, cateva sute de mii de dolari, caci eu plec misionar, Domnul v-a purta de grija. Fratele a plecat iar pastorul  a luat banii. Dupa cativa ani buni, intr-o duminica dimineata apare la Biserica un barbat imbracat prost, neingrijit, cu o fata posomarata. Pastorul la sfarsit merge la el si ii spune: nu esti  tu cumva fratele care te-ai inrolat misionar acu cativa ani? Ba da! Si ai venit si mi-ai data acea suma mare de bani pentru Biserica? Da, a spus omul cu o voce stinsa? Si ce faci aici? l-a intrebat pastorul. Mi-am terminat toate resursele si am ajuns si la capatul puterilor, nu mai pot sa fac nimic, veni raspunsul. Pastorul a zambit si i-a zis: am o veste buna pentru tine! Banii pe care mi ia-i dat sunt intr-un cont special si sunt pe numele tau. Poti sa mergi azi sa ii scoti, sunt ai tai. Omului nu i-a venit sa creada. Pastorul a marturisit ca omul si-a refacut viata si a devenit unul dintre cei mai activi membri ai Bisericii. Acest pastor a simtit inima omului si a luat decizia corecta de a pastra banii pentru ca omul nu avea inima libera in ceea facea. Cand dai, dai ca sa te afli in treaba sau dai din toata inima, ca si cum ai pune pe altar si focul lui Dumnezeu ar mistui jertfa ca in cazul lui Ilie? Sa stii ca sunt ai Domnului!

Comitetul

Poate ironic dar e singura definitie care imi vine in minte. Comitetul este grupul de oameni care dupa o sedinta de mai multe ore ajunge la concluzia ca nu se poate face nimic.

Invatatorii de scoala duminicala.

Cerinta de baza pentru a fi un invatator nu e sa ai strategii, programe de Craciun si de Pasti, ci sa iubesti copiii. Daca nu iubesti copiii nu ai cum sa ii inveti ceva. Daca un copil se ridica si vorbeste, nu iti smulgi parul din cap si dai pedepse cum ar fi: azi Gigel nu va canta in Biserica cu restul grupului, s.a.m.d.

Muzica

Pentru unii cel mai important e sa nu fie prea galagiaosa, sau prea saltareata. Altii se supara daca se catalogheaza unele cantari ca fiind de inmormantare, adica prea taraganate. Cel mai important aspect e sa te duca in prezenta Domnului, sa fie un mod de inchinare si reverenta fata de Dumnezeu.

18 gânduri despre “Biserica ideală

  1. citisem mai demult o chestie drăgută – chiar dacă ar exista o biserică ideală ea ar înceta să mai fie ideală în momentul în care aș deveni membru al acelei biserici 🙂

    Apreciază

  2. Ba chiar invers ar trebui sa fie , Teo, pe mine sa ma analizez pana la (celula de) singe , iar la ceilalti sa privesc de la distanta, pentru a-i putea avertiza la o e ventuala deviere de pe traiectorie = cale
    Sa stii ca imi place si acest articol, indiferent cum l-ai scris, dupa scola absolvita sau dupa indemnul inimii

    Apreciază

  3. eu votez pentru o combinație telescop microscop :). analizându-ne doar cu microscopul avem tendința să ne focalizăm doar asupra noastră ignorând felul în care suntem percepuți de cei din jur. Pentru a deveni obiectivi e important (uneori) să știm și cum suntem percepuți din afară.

    Apreciază

  4. Da,Teo, stiu si de aceea spun si eu o intamplare cu un american, care intr-o zi a mers la pastorul bisericii locale si l-a invitat la un notar, spunand : Eu si sotia mea am hotarat sa -ti donam tot ce avem, casa, masina, economiile, fiindca nu avem pe nimeni mai apropiat, si noi asteptam sa vina Domnul Isus sa plecam in Slava Lui, si , deoarece stim bine ca ne-ati spus adevarul , ca toate semnele revenirii Lui se vad lamurit in jurul nostru, iar clipa aceea nu o stie nimeni si El va veni pe neasteptate, vrem sa fim siguri ca ceea ce ramane dupa noi va folosi cineva pe care noi il apreciem. Acesta povestire are un talc (morala ) ascunsa printre randuri
    Pentru Mihaela: Nu ma mira faptul ca Teo doreste o biserica reala, fapt pentru care te-a invitat . Aceeasi invitatie o trimit si eu, in cazul unei vizite in Romania, , la o adunare crestina in Cluj- Napoca, valabila si pentru Teo, bineinteles, si familiile voastre (anul acesta am fost vizitati de doi pastori canadieni, din toronto si vancouver.–avem o biserica deschisa pentru misiune, si partasie pentru crestinii din toate tarile )

    Apreciază

    • Ioan Dascăl, mulțumesc de invitație… chiar dacă vizita mea în România nu va fi prea curând, va fi cu siguranță în Cluj-Napoca, orașul în care m-am născut și trăit (înainte de a emigra)

      Apreciază

    • că tot vorbeam eu de bucurie pe blogul meu, vreau să mă dau de gol (doar parțial 🙂 ) și să spun că unul din motivele acestei bucurii este faptul că fratele meu, (ateu convins), care în trecut mă întreba cum se numește secta, pardon religia 🙂 pe care am adoptat-o, a ajus zilele trecute să mă întrebe despre Dumnezeu. Am avut chiar o conversație telefonică de mai bine de o oră…
      Aș vrea să te rog, dacă se poate să-mi dai mai multe amănunte despre biserica de care vorbești? …cine știe poate va veni fratele meu 🙂

      Teo, îmi cer scuze pentru off topic.

      Apreciază

      • Biserica Connexion Montreal, o biserica noua, cu suflu proaspat, am vizitat-o duminica trecuta prima data, impreuna cu un prieten de-al meu cu scopul de a-i cunoaste mai bine si de a analiza posibilitatea de a le inchiria sala pentru viitor, pentru noi romanii. Ce sa zic, a fost a „dragoste la prima vedere” si nici nu s-a pus problema de a merge si duminica aceasta. Pastorul Francois mi-a spus ca este extrem de incantat ca vom fi si noi la inchinare.

        Situl Bisericii: http://connexionmontreal.org/index.htm

        Apreciază

    • Adunarea respectiva se tine la o casa , pe Calea Baciului nr.6, pe stinga cum mergi dinspre Baciu spre Taietura Turcului -. o poarta maro, din metal data cu grund, casa fiind donata de un frate plecat la lucru in tari straine Intalnirea este vineri seara de la 7 la 9 si duminica de la 10. telefonul meu 0741646935 Multumesc, Teo, pt intelegere . Domnul sa va binecuvinteze viata

      Apreciază

  5. pastorul cere bani in mod abuziv.
    Ne fura pe fatza si se mai si da in spectacol cu limuzine de zeci de mii de $$$.

    A insela omul e foarte simplu. Orice idiot poate sa citeasca biblia si sa se dea „blandul pastor„

    Apreciază

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.